سبد خرید 0

اندازه گیری متراژ کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 مرداد 1400 در ساعت 10 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

وقتی که می خواهیم برای خانه ی خود کاغذ دیواری بزنیم برای خرید می خواهیم درباره ی جنس و اندازه آن و طرح و نقش آن و نوع ست کردن با دکوراسیون منزل اطلاعات کسب کنیم. این پروسه طولانی را بعد از طی کردن نوبت به اندازه گیری متراژ کاغذ دیواری می رسد.وقتی که بسیاری از شما وارد فروشگاه ها می شوید در زمینه یقیمت به مشکل برمی خورید زیرا بسیاری از فروشنده ها کاغذ دیواری ها را رولی حساب می کنند و برخی دیگر متری حساب می کنند در چنین شرایطی شما نمی دانید چه چیزی به نفع شماست و چه چیزی به ضرر شماست ناچارا شاید یک کدام را انتخاب کنید. اما در هر صورت این روش ها درست نیست حتی در بسیاری دیگر از موارد مشتریان را در دو راهی قرار می دهند مثلا در سایت هایی برای خرید کاغذ دیواری این مسئله را می توانید ببینید. سوالات زیادی درزمینه ی خرید کاغذ دیواری وجود دارد مثلا اینکه کدام جنس از کاغذ دیواری دور ریز کمی دارد؟ کاغذ دیواری رولی محاسبه می شود یا متری؟ هر رول چند متر است؟ چرا فلان کاغذ دیواری را باید تهیه کنم. که برای اطلاعات بیشتر می توانید با مای دکوری همراه باشید تا بهترین را از آن خود سازید.

متراژ کاغذ دیواری


 ۱. در ابتدا ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. (ارتفاع هر دیوار به طور معمول ۲.۷ تا ۳ متر است). توجه داشته باشید که قرنیزها و سقف کاذب در اندازه گیری حساب نمی شود. 

  ۲. عرض دیوارهای مورد نظر را اندازه گیری کنید و اندازه ها را با هم جمع کنید. دیوارهایی که در و پنجره دارند، متراژ در و پنجره از محاسبات کم می شود. 

  ۳. حالا شما طول و ارتفاع یک مستطیل بزرگ را دارید که می خواهید با کاغذ دیواری آن را پوشش دهید.
 ۴. هر رول کاغذ دیواری عرض و طول خاصی دارد، اندازه هر رول کاغذ دیواری با توجه به مشخصات پشت کاغذ مورد بررسی قرار گیرد.

برای خرید چمن مصنوعی با ما تماس بگیرید .

 اندازه رول های شرکت مای دکوری در ادامه:

عرض ۵۳ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۷۰ سانتیمتر در طول ۸.۵ متر

عرض ۹۰ سانتیمتر در طول ۱۲.۵ متر

عرض ۱۰۶ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۶۴ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۷۰ سانتیمتر در طول ۱۰ متر

عرض ۹۰ سانتیمتر در طول ۱۲.۵ متر

عرض ۱۰۶ سانتیمتر در طول ۱۵.۵ متر

همیشه سعی کنید از کاغذ یک تکه استفاده شود که هم زیباتر به نظر می رسد و هم احتمال کنده شدن آن کمتر می باشد یعنی از بالای دیوار تا پایین آن باید از یک طاقه استفاده نمود.

 ۵. اول ببینید که عرض رول چقدر است و بر اساس آن، طول مستطیل را به عرض رول تقسیم می کنیم. با این کار اصطلاحا تعداد قواره مصرفی را بدست می آوریم، یعنی می فهمیم در طول دیوار چند ردیف کاغذ جا می گیرد.
  ۶. حال باید محاسبه کنیم هر رول، چند قواره را پر می کند. طول رول را بر ارتفاع اتاق تقسیم می کنیم  و عدد حاصل را رو به پایین گرد می کنیم. با تقسیم تعداد قواره های کل به تعداد قواره های یک رول، تعداد رول به دست خواهد آمد. عدد حاصل را رو به بالا گرد کنید.

گر طول دیوار شما ۷.۵ متر باشد، شما احتیاج به ۵ رول کاغذ دیواری به عرض ۵۳ سانتیمتر دارید و برای کاغذ دیواری به عرض ۷۰ سانتیمتر، ۴ رول لازم خواهد بود که ۱ طاقه اضافه خواهد آمد. نگران مقدار باقیمانده رول نباشید، در بسیاری موارد مقدار باقی مانده کاغذ برای برخی حاشیه ها که در دیوار ایجاد می شود استفاده می کنند.

برای خرید پارکت لمینت با ما تماس بگیرید .

 

 چگونه متراژ کاغذ دیواری محاسبه کنم؟

بهترین کار این است که فردی که در این کار ماهر است بخواهید به شما کمک کند تا بتوانید این کاغذ دیواری ها را نصب کنید. شرکت مای دکوری یکی از بهترین شرکت هایی است که خدمات نصب کاغذ دیواری را برعهده می گیرد و به شما کمک می کند تا بتوانید کاغذ دیواری را نصب کنید  اگر می خواهید کاغذ دیواری را خودتان نصب کنید بهتر است مواردی که در انتها می گوییم را به خوبی پیگیری کنید.


1)هر رول کاغذدیواری به عرض 53 سانتیمتر در طول 10 متر می تواند 1.59 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر )، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 6 متر نیاز به 4 رول کاغذ دیواری دارد.

مثال تعداد رول = 1.59 ÷ طول دیوار

2)هر رول کاغذ دیواری به عرض 70 سانتیمتر در طول 10 متر  می تواند 2.10 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر )، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 4 متر نیاز به 2 رول کاغذ دیواری دارد.

مثال : تعداد رول = 2.10 ÷ طول دیوار

3)هر رول کاغذ دیواری به عرض 100 سانتیمتر در طول 10 متر می تواند 3 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر )، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 6 متر نیاز به 2 رول کاغذ دیواری دارد.

مثال : تعداد رول = 3 ÷ طول دیوار

4)هر رول کاغذ دیواری به عرض 106 سانتیمتر در طول 15 متر می تواند 5.30 متر طول دیوار را پوشش دهد ( نسبت به استاندارد ارتفاع دیوار 2.40 الی 3 متر )، که به فرض مثال اگر بخواهیم یک دیوار را اندازه گیری کنیم یک دیوار به طول 10 متر نیاز به 2 رول کاغذ دیواری دارد.

محاسبه ی قیمت کاغذ دیواری

واحد اندازه گیری کاغذ دیواری رول است، قیمت کاغذ دیواری نیز به صورت رول محاسبه می شود. برای درک قیمت هر رول پس از تبدیل آن به مت، باید قیمت هر رول را بر مساحت کاغذ دیواری تقسیم کنید. شرکت مای دکوری بهترین خدمات را در زمنیه ی کاغذ دیواری و دکوراسیون به شما می دهد نیازی نیست نگران این مسائل باشید. با مای دکوری همراه باشید.

برای خرید موکت با ما تماس بگیرید .

 

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()